Avondvierdaagse 2024, terugblik

Op 3 juni j.l. werd er weer gestart vanaf het terrein van de voetbalvereniging voor de 29e of 30e keer, wie het weet mag het zeggen.

Onder goed gesternte, we hadden alle dagen weer geluk met de weeromstandigheden, op dinsdagavond vielen enkele verdwaalde druppels, maar dat was alles.

Er stonden 865 betaalde deelnemers ingeschreven, maar alle dagen werden de wegen bezet door het dubbele aantal, met op de laatste dag zeker 3000 lopers.

Zij werden ook dit keer begeleid door onze enthousiaste opgeleide verkeersregelaars , die regelmatig door de lopers werden bedankt, ook de heerlijke drukte op de controleposten was vanouds.

Iedere dag voor de start zaten de dames klaar bij de inschrijving om iedereen goed en tijdig op weg te helpen, het startsein werd op welluidende wijze gegeven door Johan van Steun.

Wij konden ook dit jaar weer rekenen op de Nieuwerkerkse supermarkten, op maandag Plus te Kulve met overheerlijke gevulde koeken, versgebakken, op dinsdag Jumbokraan met pakjes drinken en appels, die snel weg waren, Corné Kraan heeft toegezegd volgend jaar met een grotere voorraad klaar te staan, tenslotte op donderdag had Albert Heijn een grote voorraad bananen voor de lopers klaargezet bij de voetbalvereniging om bij terugkomst uit te delen. Hartelijk dank voor jullie bijdrage.

Op vrijdagavond verzamelen bij de Montessorischool waar om 20.00 uur het startsein werd gegeven voor de grootse intocht, voorafgegaan door de muziekkorpsen Drumfanfare DKV uit Nieuwerkerk aan den IJssel, Drum -en Showband Adest Musica uit Sassenheim en Jong Flora Band uit Rijnsburg.

Al met al een zeer geslaagde Avondvierdaagse, dus op naar de editie van 2025 op de data 2, 3, 5 en 6 juni 2025.