“Een nieuw seizoen is altijd spannend.”

“De opstart van dit seizoen verliep voorspoediger dan vorig jaar. Er zijn ook wel verschillen. Ik kwam vorig seizoen natuurlijk als nieuwe trainer bij vv Nieuwerkerk met andere ideeën en dat levert extra druk op bij spelers. Ze hadden het jaar ervoor ook een lang seizoen gehad, dat eindigde in de finale van de nacompetitie. Wellicht hadden we daarom ook veel blessures. Misschien hadden we later moeten beginnen, maar daar hebben we nu niks meer aan. In ieder geval is nu iedereen blessurevrij.”

Michel van Noort (58) gaat zijn tweede seizoen in als hoofdtrainer bij Nieuwerkerk. In zijn eerste seizoen speelde Nieuwerkerk zich op de laatste speeldag veilig. “De start was niet goed. We waren niet gewend om te verliezen en als dat dan een paar keer achter elkaar wel gebeurt, ontstaan andere processen in en naast het veld. Tijdens het trainingskamp hebben we veel met elkaar gesproken. De bewustwording groeide dat we meer moesten doen om wedstrijden over de streep te trekken. Direct werden de resultaten beter en ontstond een flow. Die hopen we dit jaar voort te zetten.”

“We gaan iets anders spelen, want de samenstelling van de selectie is anders. Rowendy Schoop is gestopt en hij was als kapstok in de spits heel belangrijk in de speelwijze. Als daar dan een ander type spits speelt, moet het team eromheen ook anders functioneren. Deze selectie kan meerdere speelwijzen aan. Het is een volwassen groep met leiders zoals Menno Homan, Stefan van der Vlegel en Stefan van Diest die zich uitspreken en met vragen komen.”

“Mijn zoon Youri is dit seizoen ook trainer bij Nieuwerkerk, hij doet de JO16-1. Hij kon de trainingstijden bij Barendrecht niet meer combineren met andere verplichtingen. Toen ik hoorde dat Raoul een jeugdtrainer zocht, heb ik hem getipt. Youri woont hier vlakbij, heeft zijn papieren en is net zo gek van voetbal als ik. Ik verwacht een goede klik, net als ik die heb met de club. Ik vind het altijd een belevenis als ik op zaterdag op de club kom. Zoveel mensen, zoveel voetbal. Mijn contact met het bestuur is ook altijd prettig. Als het aan mij ligt, ben ik hier nog lang trainer.”

Michel van Noort en aanvoerder Stefan van der Vlegel bespreken de nieuwe speelwijze

“Mijn bedrijf Spiralex draait goed. We doen mooie projecten waar we met warmtewisselaars warmte terugwinnen, zoals bijvoorbeeld in Groningen met afvalwater. Om afvalwater uit de industrie schoon te krijgen wordt het verwarmd, die warmte winnen we terug met technieken van mijn bedrijf. Ik zou ook uren kunnen vertellen over een project waar we na het wassen de sla drogen en koelen met een perfecte luchtbalans die wij leveren. Dat doen we een andere keer wel.”

“Een nieuw seizoen is altijd spannend. We treffen veel onbekende tegenstanders uit de regio Den Haag, naast enkele bekende clubs uit de buurt. We hebben een leergierige groep met een prettige sfeer. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat we in de top 5 mee gaan doen en als je daar speelt zit er vaak ook wel een periodetitel in.”