NIEUWERKERK SPEEELT OPNIEUW GELIJK

Het spel van Nieuwerkerk toonde vandaag twee totaal verschillende gezichten. Voor de rust was het heer en meester en speelde het goed, maar vergat het wel een handvol kansen te benutten. Na rust bakte de ploeg van trainer Michel van Noort er niet veel van en oogde toen onsamenhangend. Het mocht tenslotte niet verrast zijn dat de krappe marge van 1-0 van voor de rust door TAC’90 teniet werd gedaan.

Trainer Michel van Noort kon niet beschikken over aanvoerder Stefan van der Vlegel (liesblessure). Ook Philippe den Hartog was niet inzetbaar. Verder ontbraken nog altijd Jayson Vermeulen en Rens Herweijer.

Vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Bas Oosterlaken, die prima floot en geen moeilijke middag kende met deze sportieve wedstrijd, nam Nieuwerkerk het initiatief en gaf dit in de eerste helft ook niet meer uit handen. Met vlotte combinaties werd TAC’90 op eigen helft vastgezet. Kenmerkend was dat de Haagse opponent pas in de 34e minuut de eerste serieuze doelpoging wist te noteren. Nieuwerkerk creëerde voldoende kansen, maar het verzuimde hieruit toe te slaan. Zo trof Tygo Letwory in de 16e minuut de paal uit een solo na een goede combinatie met Marijn Langhorst. Beide jongelingen lieten in de eerste helft hun kwaliteiten zien, maar Nieuwerkerks toekomstige sterkhouders moeten zich voor het doel van tegenstanders nog meer laten gelden. Ook Raylicho Babel kwam in riante scoringspositie, maar vond doelman Giovanni Spaan van TAC’90 tot tweemaal toe op zijn weg. Dat Nieuwerkerk toch op voorsprong kwam, kwam niet als een verrassing. Wel was hier een strafschop voor nodig. Stefan van Diest werd in de 36e minuut binnen het beruchte gebied aangetikt en scheidsrechter Bas Oosterlaken wees gedecideerd naar de stip. Tygo Letwory ontfermde zich over dit klusje en schoot feilloos binnen. Nauwelijks twee minuten later kreeg hij de kans de score te verdubbelen na een uitglijder van een van de Haagse verdedigers, maar ook deze kans werd niet benut. Kort voor rust verzuimde Marijn Langhorst van dichtbij raak te schieten. In plaats van uit te halen, legde hij breed voor Tygo Letwory, maar die had juist te weinig ruimte om doeltreffend te zijn. Waar een ruime tussenstand van 4-0 niet zou hebben misstaan, ging Nieuwerkerk met een magere 1-0 voorsprong de kleedkamer in.

Nieuwerkerk begon aan de tweede helft met een ongewijzigd team.  Vanaf het begin was het nu erg rommelig en ontbraken de combinaties. Bovendien was ook de scherpte veel minder. Het liep steeds vaker naar achteren en gaf gaandeweg steeds meer ruimte aan TAC’90 zo om op de helft van Nieuwerkerk te spelen. Het hanteerde zelf daarnaast steeds meer de lange bal van achteruit. TAC’90 won in de tweede helft meer duels en geloofde vanaf dat moment in een beter resultaat. Onder aanvoering van aanvoerder Labordus Randall Rishendel nam het nu de wedstrijd in handen. Ook met verse krachten Jens Goosens en Xander Laanen in plaats van Raylicho Babel en Kevin Kamerbeek, kreeg Nieuwerkerk geen grip meer op de wedstrijd. Dat TAC’90 in de 74e minuut via Né-Shawn Morris toesloeg, was niet verwonderlijk. Tygo Letwory werd in de 75e minuut nog afgelost door Mayles Glen. En TAC’90, voor rust zo onmachtig, bleek meer blij met de 1-1 dan alsnog voor de winnende treffer te gaan. Nieuwerkerk wist in het laatste kwartier nauwelijks nog in het zestienmetergebied van de tegenstander te komen. Voor Nieuwerkerk zal dit resultaat het meest teleurstellend zijn. Net zoals een week ervoor in Nootdorp was het gevoel dat er verzuimd was drie punten bij te schrijven.

Opstelling: Kevin de Geus – Kevin Kamerbeek (65. Xander Laanen) – Kas Hoenderop – Maurice Treffers – Menno Homan – Rens Blok – Stefan van Diest – Shane van den Engel – Marijn Langhorst – Raylicho Babel (65. Jens Goosens) – Tygo Letwory (75. Mayles Glen)