“vv Nieuwerkerk is mijn club. Dat gaat nooit meer weg”

“We kochten deze zomer 1000 nieuwe ballen. Die werden bij mijn bedrijf bezorgd, want de club was natuurlijk nog dicht. Er was een goede aanbieding, dus nu heeft iedereen goede ballen, zonder verschil tussen selectie en recreatie. Ook de wedstrijdballen zijn nu goed. Vroeger waren we misschien te zuinig daarop, bij voetbal is een goede bal toch wel een van de belangrijkste dingen hè.”

Twee keer per jaar geeft Hans Jeroense (60) een interview voor de club. “Ik heb deze keer eigenlijk geen groot nieuws. Natuurlijk zoeken we duidelijkheid met de gemeente over veld 2, waar we ook kunstgras willen hebben en over de toekomst van ons complex. Gaan we renoveren of nieuwbouwen en hoeveel kan de gemeente bijdragen? Als het nieuwbouw wordt, moeten we daarvoor plannen maken. Als we gaan renoveren, kunnen we al beginnen in de kantine. Daar wil je ook weer niet te veel geld insteken, als alles vijf jaar later platgaat natuurlijk.”

“Kleinere dingen moeten we niet uitstellen. Het is hoog tijd voor nieuw interieur in de kantine bijvoorbeeld. Daarvoor hebben we ook de financiële middelen, we staan er goed voor. De kantine krijgt toch een ander gezicht. Ons clubicoon in de kantine Ton Boonekamp doet een stap terug en Sonja Blaauw gaat nu de coördinatie doen. Ongetwijfeld zal zij ook andere ideeën verwezenlijken.”

“Het overlijden van Rob van den Berg heeft me geraakt. We zagen natuurlijk dat hij hulp nodig had, maar hij wilde het niet aannemen. We verloren na René Vis en Meroesjan nu Rob, drie mensen die bijna dagelijks op de club waren. Zo is het leven natuurlijk. Ik verloor eerder mijn tweelingbroer Lex, die het ook moeilijk had in het leven. Jaarlijks is voor hem nog de Lex Jeroense-cup bij Alexandria. Ons eerste elftal doet daar altijd aan mee en dan sta ik daar tussen mijn oude teamgenoten van mijn Alexandriatijd. We zijn nu allemaal rond de 60 en zijn er op Lex na allemaal dan. Dat voelt dan als mijn team, maar vv Nieuwerkerk is mijn club. Dat gaat nooit meer weg.”

“Ik ben blij dat er mensen zijn die meer reuring brengen op de club. Ton nam afscheid met de mijlpaal dat de kantine netto meer opbracht voor de club dan de contributie-inkomsten. Daar zit nog meer ruimte in, vinden we met het bestuur, bijvoorbeeld als er meer georganiseerd wordt. We zijn daarmee op de goede weg.”

“Het eerste elftal speelde zich vorig seizoen op de laatste dag veilig, achteraf leuk en enerverend natuurlijk, maar liever voorkomen we dat dit seizoen. We hebben een interessante indeling met bekende clubs zoals Alexandria, DONK en Zwervers, maar ook onbekende clubs uit de regio Delft en Leiden. De technische staf is helemaal hetzelfde en ook het team is grotendeels gelijk. Ik heb alle vertrouwen in trainer Michel van Noort en zijn team. Michel is een fijn uithangbord voor de club.”