“Wij kunnen snel zelf beslissen”

“Heb je nu alweer een interview voor de club, vroeg mijn vrouw? Waar ga je het nu dan over hebben?” Als hoofdsponsor van vv Nieuwerkerk staat het bedrijf Den Ouden assurantiën van Teun Willem den Ouden extra vaak in de spotlights. “We zijn best bijzonder in verzekeringsland, want wij hebben een volmacht van verzekeraars als ASR en Nationale Nederlanden. Wij mogen namens hun contracten tekenen en kunnen snel zelf beslissen of we een schade uitkeren. Dan merken klanten de kracht van een kleinere organisatie. Ook bij het opstellen van verzekeringen kunnen we maatwerk leveren. Laatst wilde iemand zijn whisky-verzameling verzekeren, daar kunnen wij dan iets voor opstellen.”

Teun Willem werkt zelf al jarenlang in het bedrijf dat zijn vader opzette. “Het is nu rustig in het bedrijf en daar houd ik wel van. Stabiele klantengroep, geen gedoe met personeel. Eigenlijk is het best saai, maar voor mij kan het niet saai genoeg zijn.”

“Via Marcel de Dood ben ik op donderdagen gaan voetballen in de 7×7-competitie bij Excelsior. Het team heet ADP, dat bedrijf sponsorde het team vroeger. ADP doet al 35 jaar onze salarisadministratie, al vanaf de tijd dat ik nog papieren moest invullen. Die stuurde ik op en een paar dagen later kon ik dan de loonstroken ophalen. Het is niet toevallig dat we daar al zo lang klant zijn, want we zijn trouw aan al onze leveranciers waar we al lang zitten. Als we nooit teleurgesteld zijn, dan switchen we niet voor een paar euro naar wat anders. DOA gaat wel de nieuwe tenues leveren voor het team, dus vanaf komend seizoen speelt Den Ouden Assurantiën bij Excelsior.”

“Ook privé houden we ervan om met dezelfde leveranciers te werken. De schilder van ons huis woont in Zeeland en komt speciaal voor ons af en toe naar Nieuwerkerk. Hij heeft dan de sleutel van het huis en kent de code van het alarm. Dat vind ik fijn, dat ik op zo’n schilder die vakwerk levert kan vertrouwen.”

“We zijn Zelfstandig Adviseur van de Regiobank, die voor de zevende keer door de consumentenbond is uitgeroepen tot de beste bank. Bij ons kun je nog je bankzaken regelen op een persoonlijke manier, dat waarderen onze klanten zeer. In de Week van het Geld gaven onze adviseurs gastlessen om kinderen te leren om verstandig met geld om te gaan en met hun bankpas en pincode. Zo dragen wij ook bij aan een betere wereld.”

“Onze wereld blijft in beweging. Klanten hebben nu veel advies nodig over het nieuwe pensioenstelsel. Ook bij hypotheken is het advies nog belangrijker geworden, omdat er nu naast inkomen en marktwaarde ook naar het energie label en verduurzaming gekeken wordt voor de hoogte van de financiering. Zo saai is het dus ook weer niet.”